Close

Otázky a odpovede

UPOZORNENIE: toto NIE sú pripomienky a otázky majiteľov AUTOPLUHOV!

Je to technický nezmysel… Nemyslíte?

S takýmito názormi som sa stretával, keď som prišiel s nápadom autopluhu. Aj napriek skeptikom som ho vyrobil a funguje.

Lepšie 1x vidieť, ako 100x počuť.

Pozrite si videá, ktoré sme pre vás natočili.

Po technickej stránke to nemôže fungovať, ani traktor nemá vzadu pluh na sneh.

Existujú aj traktory s radlicou vzadu.


Keď je radlica za autom, to auto si ten sneh neudupe?

Čiastočne udupe, ale ostanú len cca 2 čiary po kolesách. Väčšia časť plochy je odhrnutá. Pokiaľ vadia stopy na povrchu, odporúčame soliť po odhrnutí ( hecht 260 ) a soľ tie stopy roztopí.

Pri odhŕňaní si sneh nepodhrnie pod auto?

Nie, pretože radlica sa dá vytáčať do strán, tým hrnie sneh na bok.

Do akej výšky snehu dokáže odhŕňať?

Autopluh nie je limitovaný výškou snehu, ale priechodnosťou vozidla. Pokiaľ pri 15 cm snehu má auto problém samé zo sebou, určite nepotiahne za sebou autopluh.

V našich zamepisných šírkach ( netýka sa Kysúc, Oravy a Tatier ) takýto extrém hrozí v priemere 3x za sezónu.

Vtedy už musíte sneh ručne odhrnúť alebo použite frézu, ktorú presne tak často v sezóne využijete.

Bežne napadne sneh do 10cm a presne na to je pluh určený.

Autopluh bol vyrobený pre rýchlejší a pohodlnejší odhrn snehu a život v zime.

Uvažujem nad kúpou autopluhu alebo nad frézou. Prečo autopluh?

V prvom rade fréza a autopluh sú rozdielne zariadenia:

– fréza je určená na kalamitné situácie, pri extrémnom nasnežení

– autopluh je určený k tomu, aby sa zabránilo kalamitnej situácii a sneh sa odhŕňal priebežne

Tu sú ďalšie argumenty:
  • hlavný dôvod je rýchlosť vyčistenia plochy, predstavte si prístupovú cestu na vašom pozemku. Prejdete ju tam a späť, odopnete a letíte do práce. Chodník máte odhrnutý jedným ťahom.

  • netreba dopĺňať benzín a olej

  • nie je potrebný takmer žiadny servis po zime

  • pri 30. dňoch sneženia ho využijete 27x

  • skladnosť: po rozložení ho opriete v garáži o stenu a všimnete si ho až ďalšiu sezónu, keď znovu nasneží:-)

Nie je cena privysoká?

Tu postačí príklad nášho klienta:

za jednu sezónu 2011 zaplatil za odhrn svojho areálu cca 2 000m2 – 600,-€ ( odhŕňal mu traktor ).

V roku, keď už používal AUTOPLUH, volal traktor len 2x za 60,-€.

Mám Mitsubishi Pajero a nemám na ňom ťažné oko. Čo s tým?

S týmto sme sa už stretli. Niektoré SUV ( Mitsubishi Pajero, Ford Explorer a pod. ) ho nemá zrejme preto, že majú štandardne montované ťažné zariadenia. Tieto terénne vozidlá ale majú železné nárazníky, na ktoré si klienti dovárajú alebo skrutkujú oko potrebné k uchyteniu radlice.

Prípadne, vyrábame aj externé oká, ktoré si primontujete priamo k ťažnému zariadeniu.

Na aké plochy sa dá použiť?

Je vhodný na plochy široké cca 20m. Dĺžka nerozhoduje.

Naši klienti s autopluhom odpratávajú sneh aj z parkovísk obchodných centier, ale už ho kombinujú s napr. UNC alebo traktorbágrom. S autopluhom rýchlo vyhrnú sneh do krajov a s UNC si ten sneh uložia na určené miesta.

Ako mi ho dopravíte?

Posielame ich prepravnou spoločnosťou na miesto, ktoré si určíte ako miesto dodania v objednávke. Pred príchodom Vás bude kontaktovať kuriér. Tovar Vám pomôže vyložiť. Tovar je riadne zabalený, obsahuje návod na použitie a zloženie.

Pluh je ľahký a skáče.

Jeho váha je navrhnutá tak, aby s ním dokázala manipulovať 1 osoba a zároveň bol schopný odhrnúť čerstvo napadaný sneh ( aj dážď so snehom ). Ujazdený sneh nedokáže odhrnúť žiadna technika, ten sa odhŕňa tak, že sa najprv posolí aby povolil a zmenil sa na kašu. Potom ho odhrnie aj autopluh.

Autopluh má v spodnej časti gumu. Je to v poriadku, že skáče, kopíruje terén ( nerovnosti )

Ako reaguje keď nasneží dážď so snehom?

Pri šírke pozemku 20m ho pri bežnom snežení zhrniete bez problémov zo stredu na kraje, teda v šírke 10m vľavo, 10m vpravo. Pri daždi so snehom to urobíte bez problémov asi do polovice cca po 5m. Potom je nahromadená vrstva zľadovatelého snehu príliš tuhá a pluh sa zvykne voziť po vrchu.

V takom prípade  prejdite jedným kolesom po nahromadenej vrstve, tak že ju rozpučíte a znížite jej výšku. Potom to už pluh vezme. Takže pri daždi so snehom Vám odhrn trvá asi 1x dlhšie, ale NEZASTAVÍ Vás


Ako sa s autopluhom cúva?

Autopluh nie je určený na odhrn snehu cúvaním. Upozroňujeme, že pri odhrne cúvaním môže dôjsť k poškodeniu autopluhu, pretože napr. mokrý nahrnutý sneh je ako ,,betón,, pri takomto tlaku dôjde k ohnutiu komponentov a pluh sa stáva nefunkčným. Je to takto nadimenzované, aby sa poškodila radlica a nie auto.

Ako najefektívnejšie odhŕňať? Odpoveď je v obrázku: